Chokladpraliner

 
Vad sägs om praliner till kaffet i eftermiddag, kanske ute i solen? (Om ni hittar lä) :)
Själv tar jag det inne i nya fåtöljen och njuter av att hela lägenheten är vårstädad!
 
 Det känns ju extra lyxigt att bjuda på praliner. Å detta är hur enkelt som helst att göra. Man kan ju använda vilka nötter man vill och vilken choklad man vill. Kanske smaksätta med flingsalt, lakrits? Ja, man kan välja vad man gillar och kul att prova sig fram. Så här gjorde jag mina!
 
Du behöver:
100 g valfri choklad (Jag valde 75%)
Hasselnötter
Kokosolja (funkar utan också)
 
Fyll formen med hasselnötter.
Smält chokladen över vattenbad, tillsätt ev kokosoljan.
 
Fyll på med den smälta chokladen.
 
 
Låt kallna!
Klart!
 
 
 
 
 
 
 
Enkelt va? :)
 
Ha en bra söndag och njut av livet!
 
I morgon åker jag till Stockholm och ska shoppa loss i Leila´s General Store! Åh, vad jag är taggad :)
Men först njuta av denna söndag!
KRAM
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0