Gino!

 
 
 
Söndag och fin fin dessert
 
 
Gino - varm frukt under ett täcke av vit choklad. Originalreceptet är med jordgubbe, kiwi och banan.
Men såklart kan man ta frukt efter egen smak. Det gjorde jag idag. Här kommer receptet:
 
2 portioner
Sätt ugnen på 200 grader
Skiva 1 banan och 1 kiwi (jag använde ekologisk )
Häll på hallon (jag höfta lite)
Och grovhacka ungefär 100 gram vit choklad, jag använde marabou (jag tycker det blir godare med lite större bitar så man känner chokladen)
Lägg frukt och bär i en ugnsfast form (min är från rörstrand som jag fyndat på loppis) strö över chokladen
 
Gratinera högt upp i ugnen i ca 10 min tills den vita chokladen fått fin färg.
 
Servera med vaniljglass!
Vid servering strödde jag på riven kokos och hackad sötmandel
 
 
 
Ha en fortsatt trevlig söndag!
 
 
 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0