Chokladtårtbotten i liten springform

 
Hej ny vecka!
 
Hoppas ni haft en trevlig helg! Tänkte dela med mig av receptet på chokladtårtbotten som jag lovat.
Jag använde en springform 16x13 cm. Blev så himla glad när jag kom över den, då jag har haft svårt att hitta en springform med just de måtten.
 
En liten och saftig chokladtårtbotten
Här kommer receptet som är för en form på 16 cm med hög kant :)
 
Receptet hittade jag hos Bakverk & Fikastunder
 
 
2 ägg
2 dl socker
50 gram smör
1 dl mjölk
2,5 dl vetemjöl
0,5 dl kakao
2 tsk bakpulver
 
 

Vispa ägg och socker poröst. Smält smöret och blanda med mjölken. Häll ner i äggblandningen och rör försiktigt tills smeten är slät. Blanda mjöl, kakao, och bakpulver och sikta ner i smeten. Häll upp i en smord form på 16 cm. Grädda i nedre delen av ugnen i 175 grader, ca 45 minuter. 
 
Lycka till!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0